Locomotiva electrica articulata, din doua unitati, Ae 8/14 11851, SBB.
Model echipat din fabrica cu decodor digital cu sunet (1 decodor pe fiecare unitate).
Model constructie noua, cu multe detalii aplicate separat.
Specificatii:
- sasiu din metal, tractiune pe 8 axe, 2 x motor cu cinci poli cu volanta si transmisie cardanica
- lumini in functie de sensul de mers, realizate cu LED-uri, conform instructiei SBB
- interfata digitala NEM 658 (plux 22)
- cuplare aproiata NEM 362
- lumini in cabina actionabile in digital
- inele de aderenta
- lungime 391mm.
- se livreaza cu manual
Pentru trenurile din ce în ce mai grele peste Gotthard, Consiliul de Administrație al Căilor Ferate Elvețiene Federale a decis să construiască locomotive duble uriașe. În 1931, SBB a pus în funcțiune Ae 8/14 11801. Nu numai conceptul tehnic al Ae 8/14, ci și designul exterior a fost bazat în principal pe Ae 4/7. Monstrul a fost capabil să traga 2000 de tone în câmpie, 1760 de tone pe rampe abrupte de 16 ‰, avand o putere de tracțiune de 770 t pe rampe de munte de 26 ‰.
Gigantul avea aproape 34 m lungime și avea o greutate totală de 247 t.
În 1932, SBB a mai primit încă un Ae 8/14, care avea numărul 11851 și a fost considerat vehiculul succesor din 11801. Deși locomotiva avea aceeași greutate și dimensiuni ca modelul precedent, puterea putea fi crescută pana la 6070 kW (8250 CP). În locul unității „Buchli”, in locomotiva 11851 a fost instalată unitatea universală „SLM” care avea șaisprezece motoare de tracțiune. Unitatea „SLM” a crescut cu siguranță puterea dezvoltata, dar era foarte galagioasă si predispusă la defectiuni, fiind în acelasi timp neeconomică.
În timpul conversiei din anul 1961, locomotiva a primit noi cabine sudate, similare cu cele ale noilor locomotive Ae 6/6. 11851 a funcționat în acestă stare, parțial modernizată până în 1976, apoi a fost scoasă din serviciu în 1977 în Bellinzona.
Acest produs beneficiaza de transport gratuit prin curier.