Tren de mare viteza, pendular, seria 443, Renfe.
Specificatii:
- sasiu din metal pentru toate vagoanele
- tractiunea pe 4 axe ale unuia dintre vagoane, motor cu cinci poli cu volanta si transmisie cardanica
- lumini in functie de sensul de mers realizate cu LED-uri
- interfata digitala MTC21 (NEM 660)
- iluminare la interior
- cuplare aproiata
- inele de aderenta
- lungime 1230 mm.
- se livreaza cu manual
Electrotrén Basculante 443, mai cunoscut sub numele de „Platanito”, a fost primul contact al Spaniei cu trenurile de mare viteză. Concepția sa italiană, gandit pentru a crește vitezele în curbe, a folosit așa-numita "Active Tilting", o tehnologie de pionierat care a constat în înclinarea trenului în curbe, mărind viteza trenurilor pe măsură ce treceau prin ele, fără a interfera cu confortul pasagerilor.
Uimită de rezultatele prototipului italian, conducerea RENFE a decis la sfârșitul anilor 1970 să solicite un prototip adaptat rețelei spaniole, care a fost livrat în 1976. „Platanito” a atins 200 km/h în primul său an de testare, și a vizitat o mare parte a geografiei Spaniei, oferind chiar și servicii comerciale pe mai multe linii ale Rețelei Naționale. Ani de zile a deținut recordul de viteză în Spania, 206,8 km/h. Din păcate, în timpul acestor teste a suferit o avarie din care nu și-a putut reveni. Lipsa pieselor de schimb și costul implicat, fiind o singură unitate, au precipitat dezafectarea acesteia. De atunci a rămas în depoul Fuencarral cu un destin incert, până la semnarea unui ordin de casare. Din fericire, a fost salvat și, din 1994, a fost depozitat pe una dintre șinele stației Castejón de Ebro, sub grija dezinteresată a unui grup de voluntari care continuă să il vegheze.
Un tren atat de popular și în același timp unic merita să fie reprodus și ca model.
La acest model se poate monta decodor digital, montaj gratuit.
Acest produs beneficiaza de transport gratuit prin curier.