Locomotiva cu abur din clasa "Allegheny" 2-6-6-6, Cheseapeake & Ohio.
(Numar de circulatie #1632)
Model echipat din fabrica cu decodor digital cu sunet.
Specificatii:
- motor cu cinci poli cu volanta, montat central si transmisie cu cadran la cele 2 grupe de osii de tractiune
- tractiunea pe toate cele 6 osii motoare
- lumina alba, in functie de sensul de mers, lumina ce imita focul din focar
- geamurile marchizei sunt culisabile, de asemenea aerisirea din acoperis
- interfata digitala NEM 660 (MTC 21)
- roti metalice cu profil RP25
- se livreaza cu manual
- lungime 448 mm
- datorita articulatilor de care dispune (la fel ca si locomotiva reala), modelul la scara H0 ruleza fara probleme pe sine cu raza de 480 mm.
2-6-6-6 este o locomotivă articulată cu două roți conducătoare. Au fost construite doar două clase: clasa „Allegheny” de la Lima Locomotive Works și clasa „Blue Ridge” pentru calea ferată din Virginia.
Rivarossi a reprodus 3 versiuni ale acestor locomotive cu abur articulate Cheseapeake & Ohio 2-6-6 la scara H0: HR2950, „Allegheny” nr. 1601, HR2951, „Allegheny” nr. 1632 și HR2952, „Allegheny” nr. 1653.
Șaizeci de locomotive din clasa „Allegheny” au fost construite pentru Chesapeake și Ohio Railway între 1941 și 1948, în primul rând pentru a transporta cărbune peste Munții Allegheny. Cu o putere de 7.500 CP, acestea au fost printre cele mai grele locomotive cu abur construite vreodată. Tenderul avea un rezervor de apă de 25.000 de galoane și un buncăr de cărbune de 25 de tone, cu secțiunea din spate mai înaltă pentru a se potrivi limitelor plăcilor turnante, ceea ce duce la probleme de distribuție a greutății.
Doar două locomotive Allegheny supraviețuiesc astăzi. Una, C&O 1601, a fost donată Muzeului Henry Ford în 1956, unde a rămas expusă. Cealaltă, după ce a fost avariată de o inundație în 1985 și restaurată cosmetic, este acum adăpostită la Muzeul Căilor Ferate B&O.
Acest produs beneficiaza de transport gratuit prin curier.